Fakültemiz Çocuk Gelişimi Bölümü Mezun Öğrencimiz Hatice ÇELENK yürütücülüğünde, Dr. Öğr. Üyesi Mehmet KART danışmanlığında yürütülen ve TÜBİTAK 2209-A Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı Kapsamında desteklenen "Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Kapsamında Hayat Bilgisi Öğretim Programının Öğrencilerin Dil ve Sosyal Gelişim Alanlarına Yönelik Değerlendirilmesi" başlıklı araştırma, 20th İnternational Congress of Research İn Education (ICRE 2025)' te sunuldu.

Çalışmada, nicel veri analizine dayalı betimsel tarama modeli kullanılmış ve öğretmenlerin Hayat Bilgisi Dersi Öğretim Programına yönelik görüşleri, öğrencilerin dil ve sosyal gelişim alanları üzerindeki etkileri çerçevesinde incelenmiştir. Elde edilen bulgular doğrultusunda, Öğretmenlerin programı genel olarak etkili bulduğu ancak teori ve uygulama arasında boşlukların olduğu saptanmıştır. Bununla birlikte, programın temel düzeydeki dil ve sosyal becerileri desteklemede etkili olduğu belirlenmiş; fakat dilbilgisi ve değer sorgulama gibi üst düzey bilişsel becerilerde yetersizlikler belirlenmiştir.

Araştırma, Hayat Bilgisi Dersi Öğretim Programı'nın öğrencilerin dil ve sosyal gelişim alanlarındaki öğrenme çıktılarını güçlendirmek amacıyla yazma ve konuşma etkinliklerinin çeşitlendirilmesi, kurallı oyunlar ile değer tartışmalarının öğretim süreçlerine entegre edilmesi ve öğretmenlere zaman ile materyal desteği sağlanmasına yönelik öneriler sunmaktadır. Çalışma, katılımcılardan olumlu geri bildirim almış ve eğitim bilimleri alanında öğretim programlarının güncellenmesine yönelik potansiyeliyle öne çıkmıştır.