Fakültemiz Çocuk Gelişimi Bölümü 3. sınıf öğrencisi Zübeyde Erdoğan yürütücülüğünde, Dr. Öğr. Üyesi Enver Türksoy danışmanlığında yürütülen ve TÜBİTAK 2209-A Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı kapsamında desteklenen “İdeal ya da Uygulanabilir mi? Öğretmenlerin Sosyal Bilgiler Müfredatına İlişkin Bakışları” başlıklı araştırma, ASEES International European Scientific Research Congress’te sunuldu.
Çalışmada, öğretmenlerin Sosyal Bilgiler dersi müfredatına ilişkin görüşleri “ideallik” ve “uygulanabilirlik” boyutlarında incelenmiş; öğretmenlerin müfredatı genel olarak içerik açısından yeterli bulmakla birlikte, uygulamada çeşitli yapısal ve zamansal engellerle karşılaştıkları belirlenmiştir. Ayrıca, deneyim süresi ve görev yapılan okul türüne göre öğretmenlerin müfredata ilişkin değerlendirmelerinde anlamlı farklılıklar olduğu saptanmıştır.
Araştırma, müfredat geliştirme süreçlerinde öğretmen görüşlerinin dikkate alınmasının önemine vurgu yaparak, sosyal bilgiler öğretiminin daha uygulanabilir hale getirilmesine yönelik öneriler sunmaktadır. Çalışma, katılımcılar tarafından ilgiyle karşılanmış ve eğitim bilimleri alanında öğretim programlarının güncellenmesine yönelik katkı potansiyeliyle öne çıkmıştır.


